アルミ削り出しシリンダーヘッドカバーです。
肉厚を最大約30%減(※1)。純正重量比11%軽量(※2)を実現。
各箇所の設計を見直し、ヘッドカバーからのオイル滲みも軽減(※3)に成功しました。
ヘッドカバーガスケット(ゴムパッキン)のクリアランスも考慮し、液体ガスケットを塗布する必要もありません。
※1 純正ヘッドカバーは部分的に厚みが違いますので、純正同等の個所もあります。
※2 XJR1300 5UX 2011年モデルとの比較です。
※3 シリンダーヘッド本体の歪み、傷がある場合は防げません。
Machined aluminum cylinder head cover.
Wall thickness reduced by up to approximately 30% (1). Achieved 11% weight reduction (2) compared to genuine products.
By reviewing the design of each part, we succeeded in reducing oil leakage from the head cover (*3).
The head cover gasket (rubber packing) clearance is also taken into account, eliminating the need to apply liquid gasket.
*1 Because the thickness of the genuine head cover is different, there are some parts that are equivalent to the genuine head cover.
*2 Comparison with XJR1300 5UX 2011 model.
*3 It is unavoidable if the cylinder head body has distortions or scratches.
価格
→ ¥180,000(税抜き)
クリアアルマイト
→ +¥15,000(税抜き)
その他のアルマイト、ガンコート、耐熱ペイント、セラコート、ちぢみ塗装はお問い合わせください。
下記、ヤマハ純正部品が別途必要になります。
5WM-11193-00 × 1
ヘツドカバーガスケツト
5EA-1111G-00 × 8
ラバーマウント
コメント