CBX1000 シリンダーヘッドカバー TYPE-1

シリンダーヘッド

純正タコメーター対応 取り出し口あり

アルミ削り出しシリンダーヘッドカバーです。
肉厚を最大約22%減(※1)。純正重量比約7%軽量(※2)を実現。
最終処理も、アルマイト、耐熱ペイント、ガンコート、セラコート、ちぢみ塗装なども選択できます。複数色も可能です。
ヘッドカバーガスケット(ゴムパッキン)のクリアランスも考慮し、液体ガスケットを塗布する必要もありません。
※1 純正ヘッドカバーは部分的に厚みが違いますので、純正同等の個所もあります。
※2 SC03E純正比較。全年式対応ですが、CB1Eに取り付ける場合はSC03E用のヘッドカバーボルト&マウントラバーが必要になります。

No tachometer outlet

Machined aluminum cylinder head cover.
Wall thickness reduced by up to approximately 22% (1). Achieved 11% lighter weight (2) compared to the original weight.
You can also select final treatments such as alumite, heat-resistant paint, gun coat, Cerakote, and shrink paint. Multiple colors are also possible.
The clearance of the head cover gasket (rubber packing) is also considered, and there is no need to apply liquid gasket.
*1 The genuine head cover has different thickness in some parts, so there are some parts that are equivalent to the genuine head cover.
*2 SC03E genuine comparison. Compatible with all model years, but when installing on CB1E, head cover bolts and mount rubber for SC03E are required.

Tachometer outlet available

価格
→ ¥250,000(税抜き)
クリアアルマイト
→  +¥15,000(税抜き)
その他のアルマイト、ガンコート、耐熱ペイント、セラコート、ちぢみ塗装はお問い合わせください。

下記、ホンダ純正部品が別途必要になります。

90017-422-003 × 4   → ※CB1Eに使用の場合
BOLT,SPECIAL,6×34

90038-422-003 × 4   → ※CB1Eに使用の場合
BOLT,SPECIAL,6×40

90543-MA2-000 × 8   → ※CB1E & SC03Eに使用の場合
RUBBER,MOUNTING

12391-MA2-000 × 1   → ※CB1E & SC03Eに使用の場合  
ヘッドカバーガスケット

91310-PH7-000 × 1  → ※CB1E & SC03Eに使用の場合
Oリング タコメーター取り出し部

The following genuine Honda parts are required separately.
90017-422-003 × 4   → for CB1E
BOLT,SPECIAL,6×34

90038-422-003 × 4   → for CB1E
BOLT,SPECIAL,6×40

90543-MA2-000 × 8   → for CB1E & SC03E
RUBBER,MOUNTING

12391-MA2-000 × 1   → for CB1E & SC03E  
PACKIN,HEAD COVER

91310-PH7-000 × 1     → for CB1E, SC03E
O-ring tachometer removal parts

コメント