CBR1000RR-Rの純正ブレンボマスターを社外のブレンボマスターに変えてみた

ブログ

今回は納車したてのCBR1000RR-R FIREBLADE SPのマスターシリンダーを交換します。
以前、違う車両に取り付けていたブレンボRCSマスターを換装します。
This time, we will be replacing the master cylinder of the newly delivered CBR1000RR-R FIREBLADE SP.
We will be replacing the Brembo RCS Master that was previously installed on another vehicle.

ブレンボ RCS コルサコルタ ラジアル ブレーキマスターシリンダー φ19 レバーレシオ 18/20mmを使用します。約3年使用、外して2か月保管だったので、オーバーホールを行ってからの装着になります。
Uses Brembo RCS Corsa Corta radial brake master cylinder φ19 lever ratio 18/20mm. I used it for about 3 years, removed it and stored it for 2 months, so I will install it after overhauling it.

スペースは問題なし。RCSはメーカー推奨しているだけありますね。
純正マスターサイズは13。13!?と、二度見してしまいそうですが、最近のSSモデルでは一般的なのでしょう。で、握ってみた感じが↓
Space is no problem. RCS is only recommended by the manufacturer.
The genuine master size is 13mm. 13! ?You may have to look twice, but isn’t this a common occurrence with recent SS models? And this is what it looks like when you hold it↓

キャリパーピストンが小さくなったとはいえストロークは大きいです。90年初期、シングルディスクだろうがダブルディスクだろうが、皆RCマスター付けてカッチカッチタッチタッチが流行ってた当時を知っている私にとって「お優しいマスター」です。実際に走行して試したことは無いので、どんな感じなのでしょうか。
Even if the caliper piston is small, the stroke will be large. For me, that is “Gentle Master”. Because I remember the early 1990s, when everyone had an RC master and very hard touch was the rage, whether it was single disc or double disc. I’ve never actually driven one, so I’m looking forward to seeing what it’s like.

↓そして、これが今回装着したRCSマスター。驚くほど変わりました。このユーザー様曰く「純正でも慣れると良いかもしれないけど、スピードに乗るとタイミングが掴めない、ブレーキングポイントで気を遣う、ワンテンポ遅れる。のが解消した」とのこと。なるほど。とはいえ、一般道では十分気を付けてくださいね^^;
↓And this is the RCS master I installed this time. It has changed amazingly. According to this user, “It might be good to get used to the stock version, but when I get up to speed, I can’t get the timing right, I have to be careful at the braking point, and the tempo is one step behind.I’ve solved these problems.” I see. However, please be careful on public roads ^^;

ホースは純正。タンクはS15の小さいタイプ(出口斜め)と、前の車両で使用していたステーを換装。因みに純正タンクであればそのまま取り付けできます。
The hose is genuine. The tank is a small S15 type (exit diagonal) and the stay used in the previous vehicle was replaced. By the way, if it is a genuine tank, it can be installed as is.

最新車両の事情を知った作業となりました。ありがとうございました!
This work taught me the latest information about the latest vehicles. thank you very much!

コメント