
今回は DUCATI HYPERMOTARD 698 MONOにブレーキパッドラジエターという画期的な商品の取り付け依頼となりました。
This time, we installed a revolutionary product called a brake pad radiator on the DUCATI HYPERMOTARD 698 MONO.



構造的には、ブレーキパッドとキャリパーピストンの間に挟まり、ブレーキパッドで発生した熱をプレートからフィンに導き、放熱させるという原理です。そのフィンはアルミ削り出しで弓状となっています。
Structurally, it is sandwiched between the brake pad and the caliper piston, and the principle is that the heat generated by the brake pad is guided from the plate to the fins, where it is radiated. The fins are machined from aluminum. It is arched.

↑Before

↑After

↑Before

↑After

↑Before

↑After

↑After
製品としてはジャストフィットで良い感じに取り付けできました。
※画像で残し忘れましたがピストン、キャリパー清掃はその後に行いましたm..m
どのくらいの効果があるかは、走り込まないとわかりませんが、取扱いメーカーの ” i motorcycle japan “様の紹介ページを見る限り、性能やパッドの消耗比は良くなっているようです。
そこで気になる重量ですが…↓
The product was a perfect fit and was installed well.
*I forgot to leave it in the image, but I cleaned the piston and caliper afterwards m..m
You won’t know how effective it is until you ride it, but from the introduction page of the manufacturer “i motorcycle japan”, it seems that the performance and pad wear ratio have improved.
I’m concerned about the weight…↓

二枚(1キャリパー分)で約100g。新たに追加される重量としては気になる方もいらっしゃいますが、今回、取り付けされるお客様曰く「バネ下重量がとはいえロードしか走らないから、100g増えたところで…。スタビライザー付けてた時代には考えたことなかったし」とのご了承をお頂いていますので、効果は後ほど伺ってみます。
Approximately 100g for 2 pieces (1 set of calipers). Some people may be concerned about the weight increase, but the customer who installed it this time said, “Even though it’s an unsprung weight, I only drive on paved roads, so I don’t mind the 100g increase.” We will notify you of the results later.
コメント